Sidor

fredag 14 januari 2011

Exploderande boxkort

Två av mina kompisar fyller 40 år och hade en födelsedagsfest kombinerat med inflyttningsfest, då de nyss byggt ett nytt hus. Eftersom de har byggt nytt är trädgården bara en enda gräsmatta (under snön) så ett presentkort på Plantagen fick det bli. Jag gjorde då en låda som grattiskort. Det är gjort enligt en mall för ett "Exploding box card" som jag hittade här. Istället för fyrverkerier målade jag ett träd och några buskar. Jag gjorde sedan en spegelvänd bild av trädet och buskarna. Mellan bilderna fick presentkortet plats.

Här är utsidan av kortet. Jag har gjort kortet av papper som jag fått som gäst-DT hos Scrapidoo. Jag har använt två gröna cardstock som bas. Det randiga mönsterpappret är baksidan av Novial Naughty och det på locket är baksidan av Jovial Button Nose. På sidorna har jag stämplat snöflingor och embossat i guld.


På locket har jag stämplat med en grattisstämpel från Inkido. Även denna embossad i guld.


Här ser man kortet utvikt, så som det blir när man tar av locket. De vita rutorna med text, har jag skrivit ut på akvarellpapper på min skrivare. Sen har jag embossat kanterna. Mellan träden får ett presentkort plats.


Trädet har jag ritat för hand med mina Tombowpennor och en svart permanent penna. Framför trädet har jag satt några rosor.

Det var många på festen som beundrade kortet, så jag känner mig riktigt nöjd!

1 kommentar:

  1. It's fantastic!!! I'll try to make this for my niece's birthday :-)

    ciao ciao
    Chiara

    SvaraRadera