Sidor

lördag 5 februari 2011

Alla hjärtans dagskort

Min svägerska fyller år på Alla Hjärtans dag. Jag har därför gjort ett kort till henne med hjärtan på. Som stämpel har jag valt den söta Chibi Cupcake från PhunnyFace. Jag har stämplat och embossat i svart på akvarellpapper. Sedan har jag färglagt med mina Tombowpennor. Sedan har jag klippt ut motivet och fäst det på kortet med distanskuddar. Som bakgrund har jag stansat remsor av vit cardstock och rosamönstrat papper från Maja Design med min Martha Stewart kantstans. Jag har skurit ut två hjärtan med Fiskars Shapecutter.



Innuti har jag stämplat med Chibi Cupcake igen men utan att färglägga, á la Cornelia. En hjärtram blev över efter att ha gjort hjärtana till framsidan, så jag distressade kanterna lite och satte den på distanskuddar runt grattisstämpeln från Inkido.

Materiallista:
  • rosa och vit cardstock
  • mönsterpapper: Maja Design, Sommartider, Iskall saft och Hallonsorbet.
  • Chibi Cupcake - stämpel från PhunnyFace
  • grattisstämpel från Inkido
  • kantstans Martha Stewart Deep Edger Punch, Flower Bed
  • Fiskars shapecutter med hjärtmall

9 kommentarer:

  1. du har något att hämta hos mig!

    SvaraRadera
  2. Fint kort med en härlig stämpel!
    Me like!

    SvaraRadera
  3. Jag har ju kommenterat det här hos PhunnyFace, men det är ju lika fint här också, så jag säger det igen: Jättefint kort!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig stämpel! Och ett jättefint kort!

    Tack också för besöket hos mig! :o)

    SvaraRadera
  5. Åh vilket sött kort och stämpeln är ju sååå gullig!

    SvaraRadera
  6. Kanonfint och vilken söt stämpel! Tack för rara ord inne hos mig! STOR kram!

    SvaraRadera
  7. Vilket gulligt kort! Stämpel gillar jag...så söööt!

    Varmt tack för dina gratulationer till att jag blivit mormor! :)))
    Trevlig Helg!
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Gulligt kort! Kul att du gillade blommorna.
    Ha det gott!
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  9. Vilket supersött kort! :)
    /Kram Syrran

    SvaraRadera