Sidor

onsdag 9 mars 2011

Julkort efter Scrapidoos skiss

Scrapidoo har under mars månad en skisstävling med en twist. Skissen har Dilorf gjort och den ser ut så här:


Twisten är att du måste använda charms eller "riktiga" pärlor på ditt alster, inte halvpärlor eller pärlpennor.

Både kort och layouter kan tävla och vinnare utses av Scrapidoos design team. Vinnaren får ett härligt paket med pärlor och charms för ca 100 kr. Tolkningen är fri, men det är bra om man kan se att skissen är en utgångspunkt. Ladda upp ditt bidrag i Scrapidoos forum, under "Skisstävling - mars 2011", senast den sista mars.

För att ni ska få lite inspiration har jag gjort ett julkort efter skissen. Jag har använt papper från Eskimo kisses och har valt att sy för hand runt motiven. Jag gjorde först hål med en nål med hjälp av hålen i min nya Tim Holtz linjal. Sedan sydde jag för hand med fyrdubbel vinröd sytråd. Snöflingecharmen sydde jag fast med några extra stygn längst ner utefter den sydda ramen. Texten God Jul har jag skrivit förhand med en embossingpenna och embossat i silver.


Det mesta materialet hittar ni hos Scrapidoo:

3 kommentarer:

  1. Bra att börja i tid ;-)
    Fint kort med både tomtar och snö - mina favoriter!!

    SvaraRadera
  2. superfint julkort!
    Tack för titten i min blogg - Grattis-stämpeln kommer från Inkido, visst är den cool :)

    SvaraRadera