Sidor

måndag 28 november 2011

Julkort Reprint - Scrapidoo


I mitt senaste DT-paket från Scrapidoo fick jag några underbara papper från Reprint. Tre papper är från serien Angels Collection och så ett ark med tomtetags från Tomte Collection. Till detta julkort har jag använt mig av papprena Grunge och Friends som passar utmärkt ihop med tomtetagsen.

Som kortbas har jag valt en brun cardstock. Bakom tagen är det en bit röd cardstock. Mönsterpappret längst bak är baksidan av Friends. Bården med siffrorna och de bruna stjärnorna har jag klippt ut från Grunge. Tagsen kan man använda på många olika sätt. Självklart på ett paket bara rätt upp och ned eller som här på ett julkort istället för att använda en stämplad bild. På insidan har jag använt en tag på ett tredje sätt genom att klippa ut en av tomtarna och sätta i hörnet.

Den röda rosetten passar fint i hålet till tagen.


Inuti har jag använt samma mönsterpapper i botten som på framsidan. Jag har stämplat och embossat i brunt med en God Jul-stämpel från Maja Design. Jag har stämplat på baksidan av Grunge. Jag har använt en Spellbindersdie och embossat i brunt runt kanterna. På den röda stjärnan (även den en Spellbindersdie) kan man skriva sin personliga hälsning. I hörnet är den utklippta tomten.


Med detta julkort deltar jag i Svensk Scrapbookings temautmaning: Julkort.

3 kommentarer:

  1. hej hej...
    det e så fiiint, försökte skriva på scrapidoo men koden blev fel hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Så himla snyggt. Siri!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera