Sidor

fredag 9 december 2011

Julkul med Phunnyface - Annorlunda kortvikning


Den femte deltävlingen i "Julkul med Phunnyface" består av att skapa ett kort med en annorlunda vikning. Jag har valt att göra ett stjärnkort. Här hittar du min beskrivning av hur du viker ett stjärnkort.

Jag har använt en beige cardstock och tre olika mönsterpapper från BoBunnys serie Cambridge: Cambridge Cobalt, Cambride Chess och Cambridge. Då jag inte var helt nöjd med de beiga kanterna embossade jag alla kanter i guld. Mycket embossing blir det! Men det blev snyggt! 

Stämpeln har jag satt på en mörkblå oval som är stansad med en Spellbinders die, deckled oval. Även denna har guldiga kanter. Stämpeln heter Chibbi Bookworm.  



Inuti har jag stämplat och embossat i svart med en grattisstämpel från Inkido på vitt akvarellpapper. Sedan har jag färgat in pappret med en blå distressdyna.



3 kommentarer:

  1. Jättesnyggt med så mycket guld!
    Ditt kort är väldigt fint!!

    Ha en härlig helg
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  2. Jätteläckert!!
    Så snyggt med embossingen på kanterna.
    Ha det bra!

    SvaraRadera