Sidor

torsdag 16 februari 2012

Ett vitt alla hjärtansdagskort - Skrotboken

Till Skrotbokens utmaning "Vit valentin" så har jag gjort ett vitt alla hjärtansdagskort till min man.

Kortet är i A6-format. Basen är vit cardstock. Nästa lager är även det vit cardstock, men denna har jag först kallembossat/präglat. Sedan har jag varmembossat med ett embossingpulver med färgen pärlemor, så att de uppstående delarna markeras ännu mer. Sedan har jag klippt till ett litet hjärta och klistrat fast ett gäng vita rosor och en röd. Innan jag limmade fast rosorna har jag först knipsat av ståltråden och sedan tagit bort det gröna bladen under rosen, för att det skulle bli så mycket vitt som möjligt. Nedanför hjärtat har jag fäst fyra olika vita band. Jag tycker att det blev ganska enkelt och elegant!


2 kommentarer:

  1. WOOW helt fantastiskt ljuvligt.
    Så fint med en röd ros som lyser upp.

    Ha en underbar helg
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Riktigt elegant och stilrent!
    Superfint!
    Kram
    //Cattie

    SvaraRadera