Sidor

fredag 24 februari 2012

Tolv sorters snö

Skrotboken har de en årsutmaning som heter "Tag 12". Varje månad ska man inspireras av ett eller flera ord och februaris ord är "Vinter/Kärlek". Jag har valt ordet "Vinter" och har denna månad valt att prova olika sorters snö, närmare bestämt tolv sorters snö.

Jag har skurit ut akvarellpapper i ATC-format. Stämplat och embossat en svart gran och sedan färgat in bakgrunden med Distress Stain Faded Jeans respektive Chipped Sapphire. Sedan har jag provat olika sorters snö och ser hur det blir.


Rad 1:
  1. Glitterlim Stickles, Stardust
  2. Glitterlim Stickles, Crystal 
  3. Glitterlim Stickles, Diamond
  4. Glitterlim Stickles, Frosted Lace
Det var svårt att fota, så att glittret syns, men man kan i alla fall ana glittret. Alla glitterlimmen ser vita/ofärgade ut, men har lite olika nyanser på det svarta. Crystal blev tex grönt.


Rad 2:
  1. Aleene´s, Glitter Snow
  2. Aleene´s, True Snow
  3. Flower Soft, Polar White
  4. Sparkly Fluff, Sugar
Aleene´s två sorters snö är utmärkta att ha som ett lager snö på marken. Den är svårare att få snygg på grenarna. Dock är det så lite glitter i Glitter Snow, så det syns knappt någon skillnad på dem båda.
Både Flower Soft och Sparkly Fluff är "fluff" som man klistrar fast med lim. Flower Soft är lite grövre än Sparkly Soft.


Rad 3:
  1. DecoArt, Glistening Snow Writer
  2. Stampendous, Crystal Snow
  3. Puffy Velvet, White
  4. Embossingpulver, vitt
Glistening Snow blev väldigt likt glitterlim, när den torkat. Crystal Snow är ett glitter som man limmar fast. Puffy Velvet är en penna där färgen puffar upp när man värmer den.


Rad 4:
  1. Aleene´s, True Snow + Stickles, Diamond
  2. Embossingpulver, vitt + Stickles, Diamond
  3. Embossingpulver, vitt + Glistening Snow Writer
  4. Embossingpulver, vitt + Crystal Snow
Här har jag försökt kombinera de olika varianterna med varandra.

Senare ska jag prova några av dessa snövarianter där bakgrunden är vit istället för svart.

3 kommentarer:

  1. Woow vilka massa olika snö som du har hittat
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Jag är alldeles imponerad att det finns så många olika snövarianter! :)

    Superläckert!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. oj va många, denna ska jag återkomma till då jag behöver snö

    SvaraRadera