Sidor

lördag 7 april 2012

Krya på dig - Näsduksautomat

Skrotboken skulle vi göra något på temat Krya på dig och jag valde att göra en näsduksautomat. Den passar till vanliga näsdukar som man köper på apoteket eller mataffären. Jag har dekorerat den med blåvita papper från My Minds Eyes serie Lush Navy. Papperna hittar ni hos Scrapidoo. Hos Stampartic hittar ni den mall som jag använde.


Basen är vit cardstock. Runt asken har jag använt det prickiga pappret MME Lush Navy Polka Dot och på ryggen har jag använt det randiga pappret MME Lush Navy Stripe Flocked. Det randiga pappret har en sammetskänsla, riktigt coolt!


Den stackars sjuka katten är en stämpel från ett clearstampset från The Cat's Pajamas Rubber Stamps. Jag har färglagt med Tombows och distresser. Krya på dig texten är skriven för hand och embossad i svart. Ovalen är utskuren med en Spellbinders die, deckled ovals och jag har använt Distress Chipped Sapphire runt kanten.

4 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Och användbart (tyvärr)
    Helcool stämpel
    Ha en bra fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  2. Passar bra i dessa tider!! Jag har gett dig Liebster Award- om du tittar in i min blog finns en lista på saker att göra....

    SvaraRadera
  3. men vilken snygg automat!!!

    SvaraRadera
  4. Snygg näsdukshållare. Har själv precis för första gången testat att göra detta och det var så kul så det kommer göras igen och då kanske jag ska testa denna avlånga som du gjort.
    Fint papper och gullig stämpel =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera