Sidor

onsdag 18 juli 2012

Jul i juli


Julen närmar sig med stormsteg och det är dags att börja tänka på julkorten! Eller åtminstone om man vill göra dem i lugn och ro och inte i sista minuten.

Ni missar väl inte Scrapidoos tävling i juli? Era alster ska vara uppladdade i Scrapidoos tävlingsforum senast sista juli.

Här hittar ni tävlingsforumet.

Jag har gjort ett julkort som inspiration till juliutmaningen. Man skulle skapa med minst tre foton och tänka fyrkantigt. Istället för foton går det även bra med tre motivstämplar.


Jag har använt en tomtestämpel från Imaginisce. Jag har stämplat och embossat den i svart, tre gånger och därefter färglagt den med Tombows i tre olika färger. Skärpet och skägget är embossat i vitt. I den fjärde rutan har jag stämplat med en textstämpel från Reprint. Jag har använt ickejuliga papper från BoBunnys serie Timepiece: Stripe, Tick Tock och Gears. Rutorna är stansade med Spellbinders dies.  Jag har embossat kanterna på papperna och textstämpeln med koppar. Jag har fäst de små fyrkanterna och tomtarna med distanskuddar för att få mer djup i kortet.

Materialet hittar ni hos Scrapidoo.

3 kommentarer:

  1. Härligt julkort
    Stämpeln är helmysig
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Vilket superhärligt julkort! :D

    SvaraRadera
  3. Ett härligt julkort...även om man inte vill tänka på jul än.

    Jag vill tacka dig för ett bra tips på diesförvaring....har lagt in det i min blog nu och länkat till dig.

    Ha en bra dag// Inga

    SvaraRadera