Sidor

söndag 30 september 2012

Altrade chokladkakor


En perfekt "gå bort"-gåva är en altrad chokladkaka! Vem blir inte glad av lite choklad? Jag gjorde tre olika och har dekorerat de väldigt enkelt. Inuti kan man sedan komplettera efter vem som ska få den, så där har jag lämnat tomt.

Jag har mätt chokladkakan och lagt till en millimeter för varje vikning. Då passar den perfekt.


Den första kakan är klädd med mönsterpappret Lush Navy Flower Paper från My Minds Eye. Den utstansade bården är från baksidan av samma papper. Överst en bit band. Kanterna på pappret är skrapat med kantskrapare.


Den andra chokladkakan har papper från BoBunny: Cambridge. Även här har jag använt den andra sidan av samma papper till den utstansade bården. Överst ett sidenband i färgen platinum.


Den tredje chokladkakan har också papper från BoBunny: Timepiece Stripe. Här kommer den utstansade bården från ett annat papper i samma serie: Timepiece TickTock. Sidenbandet är samma som på den förra chokladkakan.


Här ser ni alla tre chokladkakorna ihop. Materialet hittar ni hos Scrapidoo.

2 kommentarer:

  1. Jättefina! Håller med, det är bra med små gåvor att ha i beredskap :) Just när det gäller choklad har jag ganska svårt att hålla mig däremot - slutar alltid med att jag äter upp den själv - hihihi...
    Hoppas du haft en fin helg!
    / Mia

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vad fräckt, fina och fiffigt... det måste jag komma ihåg...

    Ha det...

    SvaraRadera