Sidor

tisdag 25 september 2012

Julkort till Inzpiras deltävling 1

I våras hade Inzpira en stor tävling med fyra deltävlingar. Jag gjorde bara ett bidrag och det var till den första deltävlingen. Jag gjorde ett julkort. Reglerna gick ut på att skapa ett kort, en layout, en tag eller en mixed media-skapelse enligt följande recept:
1 mönstrat papper med text (tidningspapper, notpapper etc går bra)
2 band
3 blommor
4 utstansade detaljer (från stansmaskin, punch eller liknande)
5 ord


Jag fick maska bort ordet "och" för att få bara 5 ord. Mönsterpappret med texten är från ett pappersblock från Panduro. Jag har embossat kanterna på papperna och blommorna med guld. Runt kanten på det röda pappret har jag använt en kantstans från Martha Stewart.

2 kommentarer:

  1. Underbart fint julkort!
    Jag är inte mycket för guld.....men på julkort ihop med rött blir det fantastiskt snyggt!!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. vilket vackert julkort, skänker massa inspiration

    SvaraRadera