Sidor

söndag 14 oktober 2012

Grattis - Scrapidoo

Ni missar väl inte Scrapidoos tävling i oktoberMan ska skapa något på temat födelsedag och ha med minst ett av dessa saker: hjärta, tårta, vimpel eller ballonger. Jag har gjort ett grattiskort som inspiration till vår tävling. Jag har valt ballonger som jag klippt ut för hand i olika mönsterpapper.


Pojken är en stämpel från Phunnyface. Här har jag använt mig av en teknik som heter "paper piercing", dvs man stämplar på mönsterpapper och klipper ut. Tröjan och byxorna är gjorda på detta sätt. Håret och armarna är färglagda med Tombows på akvarellpapper. Jag har gjort om pojkens högerarm, så att han kan hålla i ballongerna. Tittar man noga så ser man att han har två "vänsterhänder". Även himmel och mark är från olika mönsterpapper. Molnstrimmorna är gjorda med vit akrylfärg genom en stencil från TCW.


Insidan har jag också dekorerat med bitar av mönsterpapper. Materialet hittar ni hos Scrapidoo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar