Sidor

tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt År! - Art for Myself

Gott Nytt År! Så var det dags att starta igång med min nya blogg: Art for Myself! Hoppas ni är lika laddade som jag!

Temat för Januari är "Mina tankar om 2013". Det kan vara nyårslöften, vad hoppas du att det nya året ska innebära för dig eller drömmar som du vill förverkliga eller hoppas att de slår in.

Här är mitt bidrag till denna månad. Jag har skrivit om mina tankar inför 2013. Vad jag vill ska hända och vad jag ska försöka tänka på, så att mina drömmar kan slå in. Mina drömmar: bli frisk, mer kreativ, vårda kärleken, stå upp för mig själv, tala om vad jag vill, tro på mig själv och må bra.


Till bakgrunden har jag använt Inka Gold Cobalt Blue. Jag har blandat ut den med vatten och målat med pensel.


Stjärnorna är gjorda med modeling paste struket över en schablon med stjärnor. Sedan har jag färglagt dem med Inka Gold Gold. På de största stjärnorna har jag haft på Stickles i guld.


Texten är skriven på vita pappersremsor, som jag sedan klistrat fast. Jag har stämplat med olika bakgrundsstämplar här och var.


Träden är utklippta ur ett mörkgrått mönsterpapper. Jag har ritat i grenar med mörkgrå PITT big brush penna. Längst ner har jag skapat snö med modeling paste. Snön på grenarna är Deco Art Snow-Tex. Ovanpå det har jag haft Stickles i silver.

Nu hoppas jag att ni alla skapar efter vårt tema! Lämna en länk till ert blogginlägg i bloggen, så att vi alla kan inspireras av varandra.

2 kommentarer:

  1. Jättefin sida i härliga färger och tankar som jag oxå har. Hoppas ditt nya år blir toppenbra, för det är ju endast en själv som kan se till att det blir förändringar även om det krävs 2 ibland.. Stor kram Stephi

    SvaraRadera