Sidor

lördag 5 januari 2013

Grattiskort med en fyr

När jag såg Vildas nya fyrstämpel visste jag att den måste jag ju ha. Jag gillar ju allt som har med havet och segling att göra. Här har jag gjort ett enkelt grattiskort med denna fyr. Med detta kort deltar jag i Svensk Scrapbookings Nyårsscrapp, deltävling 2. Skiss - Kort.


Jag har stämplat fyren direkt på det blåa mönsterpappret från Maja Design: Vintage Summer - 1902. En bit svart cardstock fungerar som fotomatta och ramar in fyren fint. Bakom fyren har jag använt mönsterpappret Maja Design - Vintage Summer - 1905. Plankväggen passar bra som bakgrund. Jag har stämplat en swirl från Panduro direkt på mönsterpappret. Banderollen som också kommer från Vilda Stamps har jag stämplat på beige cardstock. Grattis har jag skrivit för hand.

Materialet hittar ni hos Scrapidoo.

4 kommentarer:

  1. riktigt snyggt, och den fyren är ju ursnygg så det förstår jag att du var "tvungen" att köpa..hehe

    SvaraRadera
  2. Stilrent kort, snyggt. Gillar också plankväggen men associerar då till en brygga istället med tanke på fyren.

    SvaraRadera
  3. Extremt snyggt! Verkligen effektfullt och stilrent! Väldigt mycket "Du" (och det är en komplimang!!!!).

    Har svarat i min blogg, men gör det här också. Jag ritar siffrorna på fri hand och klipper sen ut dem med en helt vanlig sax. Inte så märkvärdigt alls, alltså!

    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera