Sidor

söndag 3 mars 2013

Akvarellfärger till Scrap-Perras sportlovstävlingar

Jag har gjort två alster till Scrap-Perras sportlovstävlingar. Jag har själv varit på sportlov, men tog med mig mina akvarellfärger och min lilla Moleskine med akvarellpapper. Jag fick akvarellfärgerna av mina föräldrar förra året, men har inte använt dem förrän nu. I år fick jag en onlinekurs med Tascha om just målning med akvarellfärger. Så nu ska jag försöka använda dem mera!

Det första alstret är till tävlingen "Teknik". Den går ut på att använda sig av en ny teknik, som man inte provat förut. Jag valde då att inviga mina akvarellfärger. Det blev moderna blommor efter en övning på kursen.


Jag har först målat med väldigt blöt akvarellfärg så att färgerna flyter i varandra. Sedan har jag doodlat med svart och vit penna.

Det andra alstret är till tävlingen Färger. Här skulle man använda sig av färger från en palett. Jag valde att både använda alla färger och att inspireras av bilden som hörde till. Jag målade därför runda rislampor i olika färger. Jag fick här blanda till de olika färgerna och jag tycker att jag lyckades hyfsat bra. Här är inspirationsbilden:

Och här är mitt alster:


Massor med färgglada lampor!


1 kommentar: