Sidor

lördag 20 april 2013

Ta ett steg i taget!

Hobbyworld har en skissutmaning denna månad. Jag gillade verkligen skissen och blev sugen på att göra en mixed media layout, utan foto och med en massa färg istället för mönsterpapper.

Så här ser skissen ut:





Jag har invigt mina nya Distress Paint! De är en extra tunnflytande akrylfärg och kommer som dabber, dvs med en filtkork som man kan måla med. Här kan ni se en video där Tim Holtz demar de nya färgerna. De är riktigt roliga att leka med! Jag måste nog köpa fler färger! :)



Jag började med en vit cardstock som jag grundade med gesso. När gesson torkat hade jag på Distress Paint i färgerna Chipped Sapphire, Broken China, Seedles Preserves och Picket Fence. Jag duttade ut färgerna och hade vitt ovanpå de andra färgerna för att dämpa dem lite. Sedan sprayade jag rikligt med vatten på och lät färgen rinna omkring och blandas.


När det hela hade torkat hade jag på svart Distress Paint längst upp, på sidan och mitt på. Jag sprayade med vatten och lät färgen rinna ner.


Jag stämplade med en textstämpel från Tim holtz och en från Reprint med vit Distress Paint.


När detta lager hade torkat målade jag den vita rutan med vit akrylfärg. Jag stämplade med sifferstämpeln från Tim Holtz med svart Distress Paint. Texten "Ta ett steg i taget" är skriven för hand. Slutligen har jag ritat runt den vita rutan så att det ser ut som ett gammal papperslapp med slitna kanter. Jag har skuggat runt "lappen" med mörkgrå Tombowpenna för att det ska se ut som om den "svävar" lite.


Här ser ni det färdiga alstret! När den var färdig valde jag att dela upp den i tolv stycken ATC:er. Min 6-årige son undrade om jag hade gjort ett pussel! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar