Sidor

torsdag 27 juni 2013

Tavla till pappa

Min pappa fyllde 70 år i midsomras. Vi firade hans födelsedag på Torpet. Torpet är mina föräldrars sommarställe i Mörsil, Jämtland. Min pappas morfar bodde där en gång i tiden och jag har tillbringat alla mina barndomssomrar där. Jag ville gärna göra en speciell gåva till min pappa och det fick bli en tavla med Torpet på.


Jag utgick från fotot ovan. Fotot är taget ett snöfattigt sportlov för ett antal år sedan. Men jag ville att det skulle vara sommar på tavlan, eftersom det är då min pappa fyller år.


Jag klippte ut de olika delarna på bilden från olika mönsterpapper och limmade ihop alla delar. Jag målade kanterna med akrylfärg, så att det skulle matcha papperna. Därefter limmade jag fast papperna på tavlan.


Jag målade dit vissa detaljer och skuggade med akrylfärg och pennor.


Björkarna klippte jag ut stammarna och de största grenarna i ett björkmönstrat papper. Jag ritade dit fler svarta streck med en tuschpenna. Sedan målade jag dit löven med akrylfärg i en massa olika gröna nyanser.

Min pappa blev glad över gåvan och jag hoppas att han kommer kunna glädjas åt den i många år!

Materialet hittar ni hos Scrapidoo!

1 kommentar: